معرفی مجتمع آزمایشگاه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ایلام

نوع مقاله : معرفی آزمایشگاه

نویسنده

مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام

چکیده

مجتمع آزمایشگاه های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ایلام که زیر نظر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه فعالیت می نماید با مساحت 3050 متر مربع، 21 سالن آزمایشگاه تخصصی، 2 انبار مواد شیمیایی و ششیشه آلات و تجهیزات با فناوری بالا در سال 1395 راه اندازی شد. از وظایف این آزمایشگاه می توان به انعقاد قرارداد با مراکز مختلف علمی و تحقیقاتی، به روز آمد نمودن دستگاه‌ها، پیش بینی نیازهای دستگاهی و تجهیزاتی آتی دانشگاه و بکارگیری نیروی انسانی علمی و فنی مجرب برای انجام و تحلیل آزمایش‌ها اشاره نمود. خدمات آزمایشگاه مرکزی، مشمول تمامی دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و تحقیقاتی و صنایع مختلف و همچنین بخش های خصوصی می‌باشد.بنابراین افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به آزمایشگاه، پایگاه اینترنتی آزمایشگاه مرکزی و یا تماس تلفنی از نحوه و میزان خدمات این آزمایشگاه مطلع شوند.
این مجتمع متشکل از دو ساختمان می‌باشد، در ساختمان شماره 1 علاوه بر آزمایشگاه‌های پژوهشی 4 آزمایشگاه آموزشی موجود است. ساختمان شماره 2 متشکل از 9 آزمایشگاه پژوهشی تحت عناوین آنالیز عنصری، شیمی مدرن، نانوفناوری شیمی، مواد پیشرفته، شناسایی و آنالیز مواد، زیست فناوری 1، زیست فناوری 2، هیستوتکنیک و تغذیه می باشد.
این مجموعه عضو شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می باشد.
لازم به ذکر است که این آزمایشگاه در سال 1395 به عنوان یکی از ده آزمایشگاه برتر کشور معرفی شد و در سال 1397 به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست پذیرفته شد.

کلیدواژه‌ها